wtorek, 7 czerwca 2016

Zmiany na blogu



Może ciutkę niespodziewany post, ale potrzebny. Już wczoraj mogliście zauważyć zmianę na fanpage'u - zarówno logo jak i zdjęcie w tle zostały zmienione. Dzisiaj natomiast zajęłam się szablonem na bloga. 

Skorzystałam z porad znajdujących się na VademecumBlogera.pl - stąd też zmiany grafiki, zdjęcie wzięte ze strony zwanej canva, ogólne kombinowanie. Dlaczego akurat teraz takie zmiany? Czy coś w związku z tym zmieni się w treści bloga?

Odczułam potrzebę zmian - blogspot nie jest idealnym miejscem na blogowanie - wiem, że wygląda mało profesjonalnie (zwłaszcza adres), a wszelkie pole do manewrów w postaci doboru szablonu jest dość ograniczone. Mimo wszystko blogspot wciąż jest darmowy. Tak samo darmowe są grafiki tworzone za pomocą np. Canvy. Dlaczego więc z tego nie skorzystać?

Postanowiłam dobrać szablon minimalistyczny, ale responsywny - i tak było trochę zabawy z wywalaniem rzeczy, które nie są mi potrzebne. Czy jestem zadowolona? Nie do końca, bo nie jest to taki "wymarzony" szablon, ale podobnie mam z tumblrem - tyle szablonów do wyboru, a żaden mi nie odpowiada. Mimo wszystko moim zdaniem blog wygląda bardziej profesjonalnie. Kolejną rzeczą, jaką chciałabym się zająć, jest uzupełnienie grafik w miejscach, w których nie działają, przejrzenie tekstów. Ale priorytetem była przede wszystkim zmiana szablonu. 

Przy okazji, jeśli komuś obiecałam, że dodam go do linków, a wyleciało mi to z głowy, to proszę bardzo o przypomnienie tego w komentarzu ;)

Co to oznacza dla samego bloga? W sumie być może to, że zajmę się pisaniem tekstów nie w narzędziu postów na bloggerze, ale w edytorze tekstowym na komputerze. Myślę, że tak będzie łatwiej, a tu będę po prostu wklejać gotowe posty. Postaram się również o to, aby teksty były co jakiś czas zróżnicowane. Wprawdzie na początku mówiłam, że nie chcę być jak Zwierz Popkulturalny, ale... Pewne rzeczy wychodzą mimowolnie i jednak chcę porozmawiać czasem bardziej ogólnie o popkulturze, a nie o konkretnej książce czy filmie. 

No i ostatni powód zmian - blog wkrótce kończy trzy lata. Trzy lata to bardzo dużo w Internecie, a nie zmieniać przy tym prawie nic... To trochę aż wstyd.

Ten sam szablon zobaczycie również na moim blogu socjologicznym. Jeśli ktoś ma pytanie, dlaczego właściwie nie założyłam fanpage'a dla drugiego bloga, to odpowiedź jest prosta - wystarczy mi zasięg, który mam obecnie, a jest on znacznie większy niż w ogóle się spodziewałam. Dlatego wystarczy mi, że linki do notek wrzucę na fanpage'a bloga z recenzjami. 

Jeśli coś by nie działało lub szablon sprawiałby jakieś problemy na komputerach, to dajcie znać, postaram się coś pogrzebać, aby sprawić, by blog był przejrzysty. 
Share:
Lokalizacja: Zielona Góra, Polska

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz